tisdag, december 27, 2005

Översättningar till andra språk.

Jag jobbar på att översätta min site till så många språk som möjligt. Det är dyrt, men det är faktiskt värt det. För dagen har jag texten översatt till engelska och arabiska. Arabiska är extra värdefullt, för jag tror inte att så många politiska personvalstexter finns att läsa på arabiska. Nu funderar jag dock på att korta både engelska och arabiska texten så att det inte blir mycket mer än en A4 att läsa. Besökarna vill nog ha det mesta så kort som möjligt. Därför både ny engelsk, ny arabisk..och håll i er..helt ny persisk och helt ny rysk text på gång. Här i Uppsala har vi över 4000 perser och jag tror att denna väljargrupp mycket väl kan vara avgörande för hur utslaget blir nästa år, det valår som i mångt och mycket blir en vattendelare på hur Uppsala och Uppland kommer att utvecklas. Förutom dessa språk har jag lite tankar på att översätta också till turkiska, men vi får se vad som händer. Det är dock inte aktuellt att lägga upp turiskan, för jag känner ingen som översätter. De övriga språken publiceras på min hemsida i början nästa år.

Jonas Dahlgren
Kämpe nr. 1.

Etiketter: , , , , , , , , , , ,