måndag, maj 14, 2007

Doubledoktor Jonas Dahlgren meddelar:

Under min hittills mest aktiva tid inom partiet, då alla hyllningar främst kom avseende min tid inför EMU -03 resp. EU-val -04, kom jag i kontakt med partiets Europavänner. Ni som vill få en underbar tillbakablick får kika på exposé på videoklippen härintill. En sådan Europavän minns jag var Anna König, numera med tilltalsnamnet Jerlmyr. Anna König har i Aftonbladet helt oblygt för fulla segel gapat över feminismens visioner.

För det första kan jag icke förstå hur hon kan ha blivit i riksdagsledamot. Satt hon tyst under nomineringsstämman, med vad hon innerst inne tänkte och tyckte? Hon är dåligt påläst och så in i Norden dogmatisk. Hon påstår i artikeln att partiets drivs av ett jämställdhetspatos. Njaa..jag skulle väl inte riktigt tro det. I vårt parti drivs vi av meritokrati; den som är mest lämpad, ska få jobbet! Om det ska anställas en 10:e barnmorska, så är det inte en kvinna för att alla 9 är kvinnor utan för att killen (om han nu skulle vara det), ska ha jobbet för att han har bättre meriter. König, du får nog kika lite på partiets partiprogram. Prata med små bokstäver om jämställdhet. Jämställdhet är något Fi jobbar med och dem fick 1 % i senaste valet. 99 % vänder feminismen ryggen. Fundera vad det kan bero på.

Schyman, har som du mycket riktigt skriver, ett underhållningsvärde. Just precis så är det med henne. Hon passar sig bättre på Berns, eller på någon annan innekrog, där research av sakfakta inte ställer några större bombastiska krav.

Frågan är: vem lurar i vassen för detta beställningsjobb? Om nu Königs stora intresse är att fiska gädda, har hon redan fått napp. Nu är hon själv torsk. Inom (m). Man blir inte smartare än man gör sig.

Etiketter: