onsdag, december 02, 2009

Fimpa modersmålsundervisningen!

Varför stöder den moderatledda regeringen modersmålsundervisningen? Ska vi inte integrera invandrare och adoptivbarnen i samhället?

Modersmålsundervisningen kostar skattebetalarna flera miljoner varje år. Jag tycker det är märkligt att Alliansen inte stoppar detta. Jag är själv från Iran och blev erbjuden modersmål när jag var barn. Detta tackade jag nej till, vilket jag är glad åt idag. Hellre pratar jag ett språk helbra, än två halvbra. Man får inget jobb på Ica om man pratar persiska flytande.

Det gäller att ta seden dit man kommer. Min fråga till Alliansen: ni vill ju hindra Sverigedemokraternas framgångar i nästa års riksdagsval. Vad gör ni åt saken? Detta är ju toppenläge att agera. Vill man gå en kurs i att lära sig hambo, får man betala för sig. Vill man lära sig sitt modersmål, får man betala för sig.

Regeringen är ju så mån om att skattepengar inte ska gå till Saab. Är den riktigt konsekvent här? Mina skattepengar ska väl inte gå till modersmål? Fimpa modersmålsundervisningen!

Jonas Dahlgren
Adoptivbarn. Svensk. Europé.

Etiketter: , , , , , , , , , ,