söndag, december 24, 2006

God jul allesamman!

Nu är det Julafton och det är dags att snart göra årsbokslut. Julen är som bekant en kristen högtid. Själv är jag kristen, kanske inte så aktiv, men heller inte inaktiv. Speciellt inför julen är jag mycket mer aktiv och trivs med det. Jag ska till familj, släkt , vänner, julbord, ja ni vet hela grejen. Oroas dock över att julen håller på att avkristnas. Det är ju helt otippat. På kristna årets viktigaste högtid, har Kyrkan bommat sitt budskap. Vad ska man säga? Varför tror jag då det? Jo, jag hörde ett inslag på riksradion om barn som skulle fira jul. Barnen var inte sådär jättesmå, för då kan man ju inte förvänta sig dem mest genomtänka svaren. De svarade som om dem verkligen menade det. Vad ska vi tro, nog var dem runt 12 år i vart fall. Reportern: vet ni till vems minne vi firar julen?Nu var det inget skämt som var på gång utan barnen var verkligen allvarliga. Barnen funderade en stund och så sa dem: Till minne av…spänn fast bilbältet och håll i er…12 år och säga såhär:

Till minne av Kalle Anka.

Jonas Dahlgren
Även kallad populära Jonas.

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,